divendres, 20 de juliol del 2012

Gion Matsuri (V) - Yamahoko

Si, han passat ja uns dies, peró he estat enfeinat amb una presentació, la ultima ja. De fet en un parell de setmanes tancaré ja el blog, la meva estada a Japó arriba al seu final. En aquestes 2 setmanes he d'anat matant coses per poder marxar de vacances tranquil ;)

Al que anava, el dimarts va ser el gran moment del Gion matsuri, el Yamahoko! Les 32 carrosses, hoko, que estaven esteses per tot el centre de Kyoto es mouen i demostren davant del alcalde la seva esplendor al llarg del carrer Shijo. Evidentment aquest carrer queda tallat durant tot el dia juntament amb alguns altres, tots bastant grans. Jo i el meu company de feina vam anar ben d'hora, ja que el ritual comença a les 9 del matí, vam deixar les bicis al Oike i vam anar caminant fins del shijo. Tot i anar un xic tard, perque la caminada es important, vam tenir la sort de poder estar molt prop d'on les carrosses mostren la seva plenitud al alcalde. Per això tinc uns quants videos sobre el moment. Em sap greu perquè hi havia bastanta gent i estan molt moguts...
Aqui esta tot el ritual del hoko ben llarg


Un dels Hoko més divertit, perque té una mantis que es meu a dalt.

En el canal del youtube hi ha alguns més. Hi ha alguns hokos que els aixequen entre 10 persones i els fan rodar, per exemple.

També deixo algunes fotus del moment.








Personalment és bastant macu i sobretot impressionant veure com mouen els hokos els fan rodar i aquestes coses, però és molt millor els dies anteriors i el ambient de festivitats que es veu als carrers. Això si, possiblement és dels millors moments en conjunt per visitar Kyoto.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada