dissabte, 14 de juliol del 2012

Petita exposició - Gion Matsuri (I)

El Gion matsuri és una de les festes més important de Kyoto. De fet posiblement és la festa que porta més gent a visitar Kyoto a part del Daimonji. La part més important de la festa és el Yamahoko, una processó de carrosses anomenades hoko que ajuden a treure els mals auguris del any.
Doncs el Gion matsuri ja es aquí i  per tant faré un seguit d'entrades referents a això. De fet la festa pròpiament va del dia 1 de juliol al dia 29, però la majoria de actes es concentren durant els dies 14 i 17 de Juliol.

Tot i així la meva historia amb la festivitat comença abans. Fa unes setmanes vaig anar al Yodobasi camera a buscar un cosa. Abans de entrar vaig veure que una de les botigues que hi ha a sota del edifici s'ha transformat en un petit museu. Com era gratuit vaig entrar sense pensar-ho dos cops. Tenien exposats una de les hoko de Giron matsuri. La exposició no esta gens malament, llastima que estava majoritariament en Japonès. La part més interessant es que em fan donar un tríptic explicant el yamahoko en angles.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada